Pollastre amb múrgoles

P1070114 (1024x728)

Divendres passat vam anar a la Boqueria i, en veure múrgoles fresques, no ens hi vam poder resistir i en vam comprar unes quantes. No sabíem com les faríem i ho vam decidir dissabte al nostre mercat al veure un pollastre de pagès enorme, del que en vam coure només la meitat. El vaig cuinar semblant al rostit de Nadal que fa la Sandra i va quedar boníssim.

 Ingredients

– Un pollastre de pagès

– 200 grams de múrgoles fresques

– 2 cebes de Figueres

– 1 tomàquet

– 3 grans d’all

–  1 copa de vi ranci

– brou de pollastre

– oli d’oliva

-oli, sal i pebre

 Preparació

Em van tallar les cuixes del pollastre per la meitat, els pits en tres parts i les ales separades, i en vaig congela mig. La resta la vaig salpebrar i en una cassola de fang amb l’oli ben calent el vaig sofregir.

Quan va quedar ven daurat vaig afegir les cebes tallades una mica gruixudes, i al cap d’uns minuts  el tomàquet tallat a quarts.

Desprès hi vaig posar la copa de vi ranci i quan es va evaporar l’alcohol vaig posar el brou calent que quasi ho cobris tot. El vaig coure uns 40 minuts a foc no massa alt.

Mentrestant vaig netejar les múrgoles i un cop escorregudes les vaig fregir una mica en una paella amb mantega, i quan faltaven 10 minuts per acabar la cocció les vaig incorporar a la cassola per integrar tots el sabors.

 

 

 

 

Anuncis

2 thoughts on “Pollastre amb múrgoles

Deixa un comentari

